Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.06 18:25 - 10 храни за здрава и красива кожа
Автор: aleksis24 Категория: Тя и той   
Прочетен: 55 Коментари: 0 Гласове:
0



Казват, че красотата на човек идва отвътре... И докато някои се приготвят да изтъкват примери за красиви и добре поддържани злодеи, ние въобще няма да се и опитваме да ги оборваме, а ще насочим вниманието ви към чисто материалното.

image Ясно ни е, че ни е необходимо да се придържаме към определен режим на хранене и двигателна активност, за да имаме стегната фигура и дори здрав организъм, но от това какви продукти консумираме и дали се чувстваме тонизирани зависи видът на кожата и цялостното излъчване на лицето ни. Чиста кожа с крем против бръчки, по-малко бръчки, сияен тен, повече младост и, разбира се, бляскав поглед можем да постигнем с храненето си, и обратно. Ясно ни е, че бързото хранене, така наречените „джънк фуудс“, полуготови храни, много тестени изделия и сладкиши, мазнини и алкохол правят оттенъка ни сив и ни състаряват.

1. Риба

Все още лятото не е отминало, а то определено, е сезонът на рибата. Риба обаче трябва да се приучим да консумираме постоянно, защото освен за мозъка и сърдечносъдовото здраве тя ни е необходима, за се предпазим от напълняване и съхранява младостта на лицето ни. Естествено, ефектът се дължи на омега-3 мастните киселини, които чистят и най-малките кръвоносни съдове от лошия холестерол. Това допринася за по-доброто кръвоснабдяване на кожата и съответно по-жизнения й вид. Освен това тези киселини са необходими и за костите, влияят благоприятно на костната плътност и здравето като цялто, предпазвайки ни от заболявания, които деформират естетически вида ни, като артрит. Според изследователи рибеното масло има и протективен ефект срещу рак. Кои са най-полезните видове? Сьомга, риба тон, сардини, скумрия. За да изглеждате по-млади, са необходими поне две порции седмично.


2. Пуешко месо

За тези, които не обичат риба – макар че решение тя да бъде вкусна и на тях винаги има и това зависи от приготвянето й – и си „падат по мръвката“ могат да се насочат към пуешкото месо. То е богато на цинк и селен. Цинкът е ключов микроелемент за поддържането на здрава и силна имунна система, той помага при всяко възпаление на организма. Когато кожата го има отвътре по-трудно би се допуснал проблемът с пъпките и раздразненията. Селенът е важен за изграждането на влакната на кожата и еластичността й. Когато кожата е „заредена“ със селен, тя е в състояние да се справи с неблагоприятните ефекти на външни фактори. Изследователи твърдят, че пораженията за кожата от въздействието на слънчевите лъчи са по-незначителни при по-висока концентрация на селен в организма.

В тази насока истинко попадение е...

3. Бразилски орех

Тези ядки вече могат да се намерят и у нас можете да добавятвяте . Достатъчни са само 4, за да се осигурим необходимия ни минимум от селен на 100% за деня. Освен че селенът като оксидант ни предпазва от преждевременно стареене, той намалява и риска от раково заболяване. Не правете грешката обаче да се запасявате с бразилски орех прекомерно – тази ядка бързо се разваля. Ако сте взели по-големи количества, съхранявайте ги в хладилник, дори камера.


4. Тъмнозелени зеленчуци

Спанакът е друга храна, която задължително трябва да влезе в менюто ни за красота. Той е богат на бета-каротин, който е необходим за възстановяването на тъканите. Младостта, с която ни зарежда, се дължи и на лутеина, калия, фолиевата киселини и фибрите в него. Всички те имат роля за поддържането на ДНК-то на клетките изрядно при стрес, например заради слънчевата радиация.

Тъмнозелените зеленчуци по принцип са порезни заради калция и желязото, които съдържат. Те дават здравина на кожата и косата. В тази група особено се отличават броколите и къдравото зеле.


5. Домати и други червени...

Ликопенът е друга съставка в храната, която е необходима за здравето и младостта на кожата. Това е каротиноиден пигмент, който придава специфичния цвят на някои плодове и зеленчуци. Намира се най-вече в доматите, независимо от формата им на консумация – в салата, сок, сос, паста. Друг източник на ликопен са динята, червеният грейпфурт и гуавата.




Гласувай:
0
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: aleksis24
Категория: Тя и той
Прочетен: 14521
Постинги: 31
Коментари: 3
Гласове: 24
Архив
Календар
«  Август, 2017  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031