Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.05.2017 16:30 - И хиляда църкви да построиш, ако не си вътре в тях, няма да се спасиш
Автор: lubovakoniamash Категория: Лични дневници   
Прочетен: 515 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Бях в автобуса и до мен стоеше една госпожа. Минахме покрай една църква и аз се прекръстих. Повлияна от мен, тя направи нещо като кръстен знак, но толкова набързо, че по-скоро приличаше, сякаш дърпа струните на китара. Казах ѝ:
- Така, както се прекръствате, и дявола няма да уплашите; по-скоро прилича на подигравка.   Тогава се засегна и ми каза:   - Какво ми говорите? Знаете ли, че съм много вярваща и помагам на Църквата, колкото мога?   Отговорих, че не я познавам, и продължих:   - Значи, ходите на църква, изповядвате се, причастявате се, и участвате във всички тайнства на Църквата?   - Е, не ходя много често на църква, не вземам и участие в тайнствата, но помагам както мога на Църквата. Дала съм един куп пари за построяване на църкви, за да се обзаведат с каквото трябва, да се изографисат толкова много светци…   - И хиляда църкви да построите, ако не сте вътре в тях, няма да се спасите – казах ѝ аз. Църквата е като ковчег. Знаете ли, че в крайна сметка трябва да влезете вътре, за да се спасите? Знаете ли какво е станало с ония, които само са строили ковчега на Ной? Удавили са се!   Удавили са се, защото, макар че са го строили, не са повярвали за злото, което ще дойде и са останали отвън. Затова колкото и църкви и манастири да построи човек, ако не влезе в ковчега на Църквата, причастявайки се със светото тяло и кръв Христови, няма да се спаси.   За автора: Димитриос Панагопулос  (1916 – 1982) Той е известен проповедник с много публикации и беседи. Без специално образование и научни титли, но надарен с красноречие и благодарение на дадените му дарове от Господа, е помогнал на мнозина да намерят и следват пътя на спасението.

Източник: Православен свят



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lubovakoniamash
Категория: Лични дневници
Прочетен: 655360
Постинги: 771
Коментари: 1086
Гласове: 1302
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031